Uitslag 2de internationale Challenge

Uitslag 2de internationale Challenge

Onze vrienden uit Portugal stelden de tweede reeks oefeningen op voor de challenge.
In het begin was er wat onduidelijkheid omdat ze nadien de oefeningen hebben aangespast.

De nieuwe challenge voor week 16 bestond uit onderstaande reeks zoveel mogelijk te doen per dag, 6 dagen lang:
     • 30 seconden lunges met springen, voor achter en evenwijdig
     • 30 seconden planking
     • 30 seconden push ups
     • 30 seconden planking
     • 30 seconden jumping jacks
     • 30 seconden planking
     • 60 seconden rust

De oefeningen moesten na elkaar worden gedaan zonder rust, na elke reeks was er 1 minuut rust voorzien.
Daar wij wegens corona niet naar onze vrienden in Portugal en Mallorca konden, stelde Erik voor om er een internationale challenge van te maken tegen hen.
De trainers en leden van Albufeira (Portugal) en Can Pastilla (Mallorca) waren direct akkoord en namen de uitdaging aan. Er werd een WhastApp groep opgericht waarin de deelnemers hun aantal sets konden posten met een foto erbij.

Terwijl de Portugezen en Mallorcanen de sets deden in de zon, deden enkele van onze leden ze in de sneeuw, het verschil kan groot zijn. Sommigen deden de sets om 6 uur ’s morgens, voor het werk.

Daar wij nog niet mogen samen trainen, werden onze sets individueel gedaan. Dinis, trainer van Albufeira organiseerde een groep sessie in zijn dojo, terwijl de groep van Mallorca het per drie of vier deden.
Dat de oefeningen lastig zijn hoeft geen uitleg. Wie 10 à 15 sets na elkaar kon doen was goed bezig. Stefaan haalde het maximum van 35 sets!
Na zes dagen werd de uitslag bekend gemaakt:
     1. Lochristi: 606 sets
     2. Albufeira: 534 sets
     3. Can Pastilla: 88 sets
     4. Gent Drongen: 81 sets

 

Tweede internationale challenge

Tweede internationale challenge

Na de eerste challenge was het aan de beurt van Portugal om een challenge uit te werken.
Deze bestaat uit reeksen van 30 seconden zonder pauze of reeksen van 15 seconden zonder pauze voor de jongsten.
De challenge gaat als volgt:

 – 30 seconden hurkzit en springen met de armen omhoog
 – 30 seconden pompen en telkens de handen verplaatsen
 – 30 seconden ruglig en beurtelings de hielen aanraken
 – 30 seconden O Soto Gari inkomen
 – 30 seconden Uchimata inkomen
 – 30 of 60 seconden rust

Dit samen is één set. 

Net als bij de vorige challenges is het de bedoeling om er met de club zoveel mogelijk na elkaar te doen.

Erik gaf onder ander deze challenge tijdens de les van 21 april.
In de eerste groep, de jongsten, waren 10 aanwezigen die elk 4 sets deden.
In de tweede groep waren 7 jongeren aanwezig die er elk 25 deden.

 

Uitslag internationale Challenge

Uitslag internationale Challenge

Stefaan wil onze leden scherp houden door middel van challenges.
De challenge voor week 14 bestond uit onderstaande reeks zoveel mogelijk te doen per dag, 6 dagen lang:
     • 30 seconden jump squats
     • 30 seconden planking
     • 30 seconden push ups
     • 30 seconden planking
     • 30 seconden jumping jacks
     • 30 seconden planking
     • 60 seconden rust

De oefeningen moesten na elkaar worden gedaan zonder rust, na elke reeks was er 1 minuut rust voorzien.
Daar wij wegens corona niet naar onze vrienden in Portugal en Mallorca konden, stelde Erik voor om er een internationale challenge van te maken tegen hen.
De trainers en leden van Albufeira (Portugal) en Can Pastilla (Mallorca) waren direct akkoord en namen de uitdaging aan. Er werd een WhastApp groep opgericht waarin de deelnemers hun aantal sets konden posten met een foto erbij.

Terwijl de Portugezen en Mallorcanen de sets deden in de zon, deden enkele van onze leden ze in de sneeuw, het verschil kan groot zijn. Sommigen deden de sets om 6 uur ’s morgens, voor het werk.

Daar wij nog niet mogen samen trainen, werden onze sets individueel gedaan. Dinis, trainer van Albufeira organiseerde een groep sessie in zijn dojo, terwijl de groep van Mallorca het per drie of vier deden.
Dat de oefeningen lastig zijn hoeft geen uitleg. Wie 10 à 15 sets na elkaar kon doen was goed bezig. Stefaan haalde het maximum van 35 sets!
Na zes dagen werd de uitslag bekend gemaakt:
     1. Lochristi: 666 sets
     2. Albufeira: 534 sets
     3. Can Pastilla: 260 sets

Ondertussen gaan wij verder en kregen een Challenge vanuit Albufeira.
Marnix van Judoclub Gent Drongen kent deze mensen ook en zal deze maal ook meedoen met zijn club.

Internationale Challange

Internationale Challange

Door het succes van onze 6AM challenge hebben we besloten om een nieuwe challenge aan te gaan en dit keer tegen onze vrienden van Portugal en Mallorca!

De bedoeling is dat wij hen nu uitdagen en dat zij ons daarna uitdagen. Er werd een aparte groep worden aangemaakt in WhatsApp met onze deelnemers en de deelnemers van Portugal/Mallorca wie interesse had kon zich inschrijven via de uitnodigingslink, ik hoop dat we op de motivatie kunnen rekenen van iedereen. Zowel leden van de eerste, tweede als derde groep kunnen deelnemen.

De challenge gaat als volgt:

    • Jump squats 30 sec
    • Plank 30 sec.
    • Push ups 30 sec.
    • Plank 30 sec.
    • Jumping jacks 30 sec.
    • Plank 30 sec.

De oefeningen worden gedaan zonder rust tussen. Rust daarna 1min. Uit, herhaal dit circuit zoveel je kan!

Wederom wordt er een foto genomen voor/na of tijdens de oefeningen en gepost in de nieuwe groep met de melding hoeveel sets je gedaan hebt, de groep die de meeste sets haalt is de winnaar! 

Deze challenge zal ingaan op maandag 05/04/21 en eindigen op zaterdag 10/04/21, We doen deze oefeningen dus 6 dagen na elkaar.

Ik reken weer op jullie eerlijkheid, motivatie en intzet!

Lets go for it!

6 AM challange

Vorige week ging onze 6 AM challange door. Wij wilden onze leden een week lang, elke dag om 6 uur ’s morgens uit hun bed krijgen om een kwartiertje te lopen (of crosstrainen). Onze dank aan wie meedeed. Een proficiat aan wie aan de volle challange deelnam. Vergeet niet dat wij vanaf maandag een nieuwe challange starten, ditmaal tegen Mallorca en Portugal. Graag uw massale deelname.
Paastraining

Paastraining

Ook bij ons is de paashaas langsgeweest. Svea ontving een pakket lekkers om uit te delen onder de aanwezige leden, mits zij de training in het paasthema hield.

Svea nam deze uitdaging aan en beladen met hazeoren en lekkers begon de trainng.
Het gewone tikkertje werd vervangen door vossen die paashazen moesten pakken.

Na de training mochten de deelnemers hun lekkers zoeken dat was verstopt in de zaal.

Uiteraard werd er ook nog getraind op deze laatste dag voor de paasvakantie.

De komende twee weken houden wij een korte paasrust om er vanaf 21 april terug in te vliegen.

Examens voor graadsverhoging

Examens voor graadsverhoging

Woensdag 31 maart werd bij enkele van onze leden examens afgenomen. Wegens Corona mogen er maar een beperkt aantal lede op de mat komen, slechts enkelen van hen kwamen in aanmerking voor een volgende gordel.

Loulou Willaert Steel en Louis Ollevier namen deel aan het examen voor 6de kyu (wit-gele) gordel en konden Svea overtuigen dat zij deze waard waren.

Wegens omstandigheden konden Abdel Shaker en Xanthe De Schryver pas op vrijdag hun examen doen. Ook zij wisten de jury te overtuigen dat ze de leerstof beheersten.

De uitreiking gebeurde op vrijdag 2 april .

proficiat.

Opschorten van trainingen

Vrijdag 12 maart is er GEEN Training.

Iemand uit groep 2 moet in quarantaine en we willen geen risico op besmetting nemen.

Deze persoon zal zich laten testen op Covid-19. Een tweede test in gepland voor dinsdag 16 maart.
Vanaf de resultaten binnen zijn zullen wij worden verwittigd.

Als deze persoon negatief mocht zijn gaan de trainingen woensdag terug door. Indien de resultaten te laat binnenkomen en er geen tijd meer is om de aanpassing mee te delen, zal de training van woensdag niet doorgaan.

Wij laten dit zo snel mogelijk weten via WhatsApp en deze site.

Wij raden ondertussen iedereen uit de eerste en tweede groep aan om contacten zoveel mogelijk te beperken.

Corona update vanaf 8 maart

Op basis van het ministerieel besluit van 7 maart 2021 zijn dit de basisregels voor sportactiviteiten vanaf 8 maart.

In het kort:

Voor kinderen tot 13 jaar:

  • Bij voorkeur sport je outdoor.
  • Outdoor en indoor trainen met contact is toegestaan. Indoor kan dit in een groep van maximum 10 personen, outdoor kan dit met maximum 25 personen. Sportbegeleiders worden niet meegerekend in dat maximum aantal personen.
  • Wedstrijden met deelnemers van verschillende clubs (tornooien, competitie, interclub, …) zijn niet toegestaan.
  • We adviseren om voor 1 buitenschoolse activiteit of hobby te kiezen. Zo beperk je het aantal groepen waarin je samenkomt en verminder je het risico op verspreiding van COVID-19.

Voor jongeren vanaf 13 jaar (°2007) tot en met 18 jaar (°2002):

  • Indoor sporten is niet toegestaan.
  • Outdoor, en in zwembaden, is trainen met contact toegestaan, in een groep van maximum 10 personen. Sportbegeleiders worden niet meegerekend in dat maximum van 10 personen. Contact is toegestaan voor zover dit noodzakelijk is door de aard van de sport.
  • Wedstrijden met deelnemers van verschillende clubs (tornooien, competitie, interclub, …) zijn niet toegestaan.
  • We adviseren om voor 1 buitenschoolse activiteit of hobby te kiezen. Zo beperk je het aantal groepen waarin je samenkomt en verminder je het risico op verspreiding van COVID-19.

Voor personen vanaf 19 jaar (°2001 of vroeger) zijn de richtlijnen als volgt:

  • outdoor sportactiviteiten, trainingen of outdoor sportlessen volgen met maximum 10 personen (sportbegeleider inbegrepen) en mét 1,5 m afstand is toegestaan. Deze regel geldt voor alle outdoor activiteiten voor volwassenen binnen de samenscholingsregels die van kracht zijn voor de hele maatschappij.
  • In instructiebaden en sportbaden is trainen in groepen van maximum 10 personen (sportbegeleider inbegrepen) met 1,5 m afstand toegestaan.

Algemeen geldt:

  • Kleedkamers en douches blijven gesloten, behalve bij sportkampen en zwembaden.
  • Sportkantines blijven gesloten.
  • Publiek is niet toegelaten, behalve 1 persoon van het huishouden bij kinderen tot 13 jaar (outdoor) of 1 begeleider bij een G-sporter
  • Wanneer je sport onder een overkapping (bv. tentstructuur) met vier zijwanden die volledig open zijn, zijn de regels voor outdoor sporten van toepassing.

Trainingen in de krokusvakantie

Trainingen in de krokusvakantie

 Leden tot 13:

Op vraag van velen blijven we verder trainen tijdens de krokus vakantie.
De trainingen voor de eerste en tweede groep gaan door op de normale uren.

We vragen met aandrang het te melden als je niet kunt komen, dan kunnen wij andere leden van de reservelijst laten meetrainen.

Wie niet komt en het niet laat weten zal automatisch van de effectieve lijst worden geschrapt en komt op de reservelijst.

 

Leden van 13 jaar en ouder:

De krachttraining zal ook blijven doorgaan  op zondagvoormiddag van 10u00 – 11u00.
Ook hier is de regel van kracht om ons te verwittigen als je niet kunt komen zodat wij iemand van de reserve lijst kunnen oproepen.
Wie niet komt en ons niets laat weten zullen wij eveneens schrappen van de effectieve lijst.

 

Deelnemerslijsten:

Deze werden bijgewerkt en zijn te raadplegen onder de rubriek ‘Corona’ in het hoofdmenu. Gelieve voor elke training te kijken of jouw naam op deze lijsten voorkomt. Personen die niet op deze lijsten voorkomen mogen niet worden toegelaten op de mat of tijdens de krachttrainingen. We willen er onze leden (vanaf 13 jaar) nogmaals op wijzen dat het dragen van een mondmasker verplicht is als de afstand van 1,5 meter niet kan worden gegarandeerd.

Wie nog interesse heeft in de trainingen kan het ons per e-mail laten weten zodat wij je op de reservelijst kunnen plaatsen.