Training met Marnix Vangheluwe

Training met Marnix Vangheluwe

Woensdag 13 mei hadden wij een probleem met de trainers.

Erik en Svea waren op weg naar Mallorca voor het Renshinkan tornooi.

Nathan en Ewout waren bezet omwille van hun werk.

Ginny was niet zeker of ze kon komen wegens schoolstage.

Zodoende werd er gezocht naar een oplossing. Marnix Vangheluwe werd bereid gevonden om de trainingen van de drie groepen te leiden.

Onze oprechte dank aan Marnix om ons uit de nood te helpen.

vrijdag 15 mei GEEN training

vrijdag 15 mei GEEN training

Graag willen we jullie informeren dat er op vrijdag 15 mei geen judotraining zal plaatsvinden. Deze dag is de sporthal gesloten. Dit omwille van de brugdag na Onze-Lieve-Heer Hemelvaart.

We hopen dat iedereen kan genieten van het verlengde weekend en staan de volgende training, woensdag 20 mei, weer klaar om er samen een sportieve les van te maken.

Bedankt voor jullie begrip.

U11 U13 ontmoeting van Wetteren

U11 U13 ontmoeting van Wetteren

Zaterdag 9 mei 2026 waren wij aanwezig te Wetteren voor de U11U13 ontmoeting. Slechts drie van onze judoka’s schreven zich in om deel te nemen.

Over de ganse lijn waren er minder judoka’s dan gewoonlijk, desalniettemin konden de aanwezigen genieten van spannende kampen.

Bij de U11 liet Bas De Laender een klein steekje vallen en moest tevreden zijn met een tweede plaats. Josse Focquaert legde een feilloos parcours af en werd eerste in zijn categorie.

Na de middag was het de beurt aan onze U13. Daar nam Carlotta Vanier deel. Zij gaf geen duimbreed toe aan de tegenstanders en veroverde welverdiend een eerste plaats.

Knap werk van onze deelnemers.

Belgische titel voor John Patrick Penning

Belgische titel voor John Patrick Penning

Afgelopen weekend, zondag 3 mei, ging het Belgisch kampioenschap masters door te Louvin La Neuve.

John Patrick Penning, die recent bij ons is aangesloten, nam deel in de categorie tot 66 kg.

Hij kon er met overtuiging winnen en zo de Belgische titel in de wacht slepen.

10de Bekers van Gent

10de Bekers van Gent

Zaterdag 2 mei waren we met de club aanwezig op het internationale tornooi ‘Bekers van Gent’.

Met meer dan 400 deelnemers was dit een van de drukst bezette tornooien van Vlaanderen. Er waren buitenlandse judoka’s uit Nederland, Portugal en Luxemburg aanwezig.

De tegenstand was zwaar en de kampen heel pittig.

Remi Van Peteghem kon brons behalen, Kato Gorleer werd eerste en behaalde een gouden medaille.

Jef De Laender, Seppe Roossens, Arne Claeys, Kobe Van Acker en Ellis Focquaert werden jammer genoeg uitgeschakeld.